עורך דין להסכם הלוואה

עורך דין להסכם הלוואה מסייע לאנשים לערוך הסכם הלוואה המעניק להם ביטחון, וזהו כמובן אינטרס של שני הצדדים. ברוב המקרים אנשים פונים לבנקים וגופי אשראי לצורך בקשת הלוואה, ובמקרים אלו הגוף הנותן את ההלוואה מחתים אתכם על חוזה המגדיר את תנאי ההלוואה. אך גם מקרים בהם ההלוואות ניתנות על ידי חברים או קרובי משפחה דורשים חוזה משפטי ברור המגדיר את כל התנאים ומעניק לכולם כיסוי משפטי ושמירה על האינטרסים.

בין אם מדובר בעריכת הסכם הלוואה בין אנשים פרטיים במגזר העסקי, או הסכם הלוואה כספית בין חברים, יש לערוך אותו באמצעות עורך דין מומחה להלוואות. עורך הדין ידאג להגדיר היטב את כל תנאי ההלוואה ופירעונה, וימנע בעיות משפטיות רבות. ואת אותם הדברים אנו יכולים להגיד כאשר מדובר על הסכם הלוואה בין בני משפחה (למשל הלוואה בין הורים לילדים).

הסכם הלוואה כספית בין חברים

הסכם הלוואה כספית בין חברים

טוב שיש חברים בחיים, וטוב שיש אל מי לפנות כאשר נזקקים לעזרה. ולעתים מדובר גם בעזרה כספית. יתכן כי חבר קרוב פנה אליכם וביקש מכם עזרה, ואתם באמת רוצים לעזור לו. לא מדובר באלף או אלפיים שקל, אלא סכום משמעותי. אתם אמנם יכולים להעניק לו את הסיוע, ואולי אפילו יש לכם נכונות לתת לו הלוואה בתנאים קלים. אך מנגד, אתם יודעים כי ביום מן הימים תזדקקו לכספים האלו ורוצים להיות בטוחים כי החבר ישיב את הכספים.

וזה הרגע שאתם בכלל מצטערים כי החבר פנה אליכם. אתם נופלים לתוך קונפליקטים אישיים – מצד אחד אתם באמת מבינים את מצבו של החבר, ורוצים להעניק לו את הסיוע. ומצד שני יש לכם חששות לגבי החזר ההלוואה, ואתם ממש לא רוצים להגיע למצב שבו תנהלו הליכים משפטיים כנגד חבר.

ברגע הראשון זה עשוי להיראות לכם לא נעים לבקש מהחבר לחתום על הסכם הלוואה כספית בין חברים, אך הניסיון מראה כי הדבר לטובת שני הצדדים. מוטב לפנות אל עורך דין להסכם הלוואה, ולתפור הסכם על פי התנאים והצרכים המתאימים לשניכם. אין צורך להרגיש אי נוחות, בסופו של דבר אתם כן מעניקים את העזרה לחבר. ועל כך הוא יהיה אסיר תודה.

הסכם הלוואה בין חברים הוא למעש הסכם הלוואה בין אנשים פרטיים. מבחינה משפטית אין הבדל בין אם האדם הוא חבר ילדות או מישהו אחר. ההבדל היחידי יכול לבוא לידי ביטוי בתנאי ההלוואה. יתכן כי בגלל החברות תעניקו את ההלוואה בתנאים נוחים, ואילו במקרים אחרים תעניקו את ההלוואה מתוך מטרה ליהנות מתשואה עליה. כך או כך, אתם זקוקים לחוזה הלוואה המגדיר את כל התנאים והביטחונות בעסקה.

הסכם הלוואה בין אנשים פרטיים

הסכם הלוואה בין אנשים פרטיים

כל הסכם הלוואה, בין אם זה הסכם הלוואה בין אנשים פרטיים או הסכם הלוואה בין הורים לילדים, צריך לכלול את כל התנאים המשפטיים למתן ההלוואה. לעתים הוא קצר ופשוט, לעתים הוא יותר מורכב; הכל תלוי בנסיבות המקרה.

להלן המתאר הכללי של הסכם הלוואה. כמובן שאין לראות בזה תחליף לייעוץ עם עורך דין להסכם הלוואה.

הגדרת הצדדים בהסכם – כמו בכל הסכם משפטי, חשוב להגדיר בצורה ברורה מי הם הצדדים השותפים לחוזה. יש צורך לזהות באופן ברור את הלווה והמלווה, כולל מספרי תעודת זהות וכתובות. להזכירכם במקרים רבים ישנו צד נוסף בחוזה והוא הערב להלוואה, גם הוא נכנס לחלק זה. עורכי דין נוהגים גם לבדוק את הרקע של הלווה והערב, כמו למשל היסטוריית דירוג האשראי שלהם.

סכום ההלוואה – החוזה צריך לנקוב באופן מדויק בסכום ההלוואה, גם במספרים וגם במילים על מנת למנוע כל מחלוקת משפטית. זה כולל גם ציון המטבע (שקל ישראלי, דולר אמריקאי וכו‘). כאשר מדובר בעסקאות במטבע זר, חשוב גם לקבוע את שער הבסיס להלוואה ולהגן על עצמכם ממצבים של פיחות בשווי המטבע.

ישנם מקרים בהם הלוואות אינן ניתנות בסכום אחד, אלא במספר פעימות. גם במקרים אלו חשוב להגדיר זאת בחוזה. ומלבד הסכם ההלוואה, זכרו גם שיש לתעד את כל העברות הכספים. אם הכספים הועברו במזומן, יש להחתים בנפרד על טופס המאשר את קבלת הכספים.

תנאי ההסכם – זהו בדרך כלל החלק המרכזי של הסכם ההלוואה. תנאי ההסכם יסוכמו בין שני הצדדים, אך חשוב לנסח אותם בשפה המשפטית.
במסגרת תנאי ההסכם יש להגדיר את תקפת ההלוואה, כלומר התקופה להחזרת ההלוואה. ובמסגרת זאת חשוב גם להגדיר את תחילת מניין הזמן. גם כאן מדובר בעניין מורכב, למשל ישנן הלוואות הניתנות בתשלומים לאורך תקופה. מקובל לצרף לוח פדיון תשלומים להלוואה על מנת למנוע אי הבנות.
דבר נוסף וחשוב הוא הריבית. כאשר מדובר בהלוואה בין חברים אתם אולי לא מחפשים תשואות, אך לפחות מגיע לכם פיצוי על שחיקת הכסף. יש לקבוע את הסדרי הריבית, וכאן יש אפשרויות שונות. כמו למשל קביעת ריבית הצמודה לשינויי הריבית של בנק ישראל. יש כאן גם סוגיות משפטיות וגם סוגיות פיננסיות שצריך לקחת בחשבון.

יתכנו גם תנאים נוספים שתרצו להכניס, למשל לפעמים ישנה דרישה של סודיות להסכם ההלוואה, דרישות ביטוחיות ועוד סוגיות נוספות.
בטחונות – זהו אחד החלקים החשובים ביותר בכל הסכם הלוואה. ניתן להסכים על כל התנאים, אך מה זה שווה אם הלווה לא יעמוד בחוזה? לכן יש לקבוע מנגנון בטחונות, ויש כאן אפשרויות שונות כמו שעבוד של נכסים, החתמת ערבים ועוד.

עורך דין להסכם הלוואה

עורך דין להסכם הלוואה

משרד עורכי דין ליאור מזרחי מעניק לכם מגוון שירותים משפטיים הכוללים עריכת הסכמי הלוואה בין אנשים פרטיים ובין בני משפחה. בנוסף אנו מטפלים במגוון נושאים הכוללים: הסכמי ממון בין בני זוג, העברת בעלות על דירה, תביעות ליקויי בנייה, הגשת בקשה לצו קיום צוואה, עריכת צוואות הדדיות, הסכם חיים משותפים בין בני זוג ועוד.

עורך דין מקרקעין ליאור מזרחי – עקבו אחרינו גם בטיקטוק

משרד עורכי דין נדלן

משרד עורכי דין נדל“ן

משרד עורכי דין נדל“ן, או משרד עורכי דין מקרקעין, הוא הכתובת לפנות אליה בכל סוגיה הקשורה לתחומי המקרקעין. בין אם אתם משפחה צעירה המעוניינת לרכוש

קרא עוד »
עורך דין נדל“ן

עורך דין נדל“ן

על מה אתם חושבים כאשר אתם שומעים את המושג עורך דין נדל“ן? אצל חלקנו זה מתקשר להסכמי שכירות של דירות ונכסים, אחרים אולי חושבים על

קרא עוד »
הסכם הלוואה במשפחה

הסכם הלוואה במשפחה

הסכם הלוואה במשפחה יכול להיות הסכם הלוואה בין הורים לילדים, הסכם בין אחים או חברי משפחה אחרים. אך ישנם כמה דברים המייחדים הסכם הלוואה בין

קרא עוד »
עוד מומחה להסכם הלוואה

עו"ד מומחה להסכם הלוואה

עו“ד מומחה להסכם הלוואה יכול לסייע לכך אדם פרטי או עסק המעוניין להעניק הלוואה בצורה בטוחה, או זקוק להלוואה. עורך דין מומחה להסכם הלוואה יודע

קרא עוד »
המלצות

צור קשר

לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין ו/או של כל בעל מקצוע אחר אשר אמון על מתן ייעוץ וליווי של עסקאות אלו.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן