עו"ד מומחה להסכם הלוואה

עו“ד מומחה להסכם הלוואה יכול לסייע לכך אדם פרטי או עסק המעוניין להעניק הלוואה בצורה בטוחה, או זקוק להלוואה. עורך דין מומחה להסכם הלוואה יודע כיצד להגדיר את כל תנאי ההלוואה במסגרת הסכם העומד בקריטריונים של החוק, ומעניק בהירות ובטחון לכל הצדדים המעורבים בהסכם.

כאשר חושבים על הלוואות, בדרך כלל חושבים על בנקים ועל גופים פיננסיים גדולים. אכן גופים אלו עוסקים במתן הלוואות, ועבור רבים פנייה אליהם זוהי ברירת המחדל. אך גם עסקים בשוק הפרטי לעתים מעניקים הלוואות, למרות שזהו אינו חלק מהמודל העסקי שלהם. יכולות להיות לכך סיבות שונות, אפילו רצון לסייע לעובד במצוקה כלכלית. ולעתים ישנן גם הלוואות בין אנשים פרטיים, כמו למשל הלוואה בין חברים או הלוואה בין בני משפחה.

אך בעוד בנקים וחברות אשראי עוסקים בהלוואות באופן שוטף, ויש להם סוללת עורכי דין מנוסה אשר יודעת להכין עבורם את הסכמי ההלוואות, אתם עשויים להיות במצב אחר. אם החלטתם להעניק הלוואה לבן משפחה, או שאחד החברים פנה אליכם וביקש עזרה כלכלית, זהו מצב חריג ואינו שגרתי עבורכם. אמנם לא נולדתם אתמול, ואתם יודעים שיש כאן סיכונים וצורך בביטחונות, אך עדיין אתם עשויים לעשות טעויות רבות, כמו למשל הסכמות בעל פה או הכנת מסמך בעצמכם ללא עזרתו של עורך דין.

עורך דין מומחה להסכם הלוואה

עו"ד מומחה להסכם הלוואה

הלוואות הן נושא רציני, אפילו כאשר מדובר בהלוואות בין חברים או הלוואות לבני משפחה. ישנם סיכונים ו/או אינטרסים שונים שתרצו להבטיח. למשל אם מדובר בהלוואות של הורים לילדיהם, במקרים רבים החשש של ההורים הוא שההון המשפחתי יתחלק עם בני הזוג של הילדים במקרה של גירושין. כלומר יותר מאשר ההורים מודאגים להחזר ההלוואה, הם חוששים שההון המשפחתי ילך לאיבוד. לא נעמיק בסוגיה זו, אך זהו אחד ההיבטים של הסכם הלוואה.

המסקנה היא ברורה, במידה ומעניקים למישהו הלוואה (גם כאשר מדובר בבן משפחה) חשוב לעשות זאת באמצעות הסכם הלוואה. ואת ההסכם יש לעשות בעזרתו של עורך דין מומחה להסכם הלוואה. כך תוכלו להבטיח כי כל התנאים ברורים ולמנוע אי הבנות ומחלוקות, וכך גם תגנו על עצמכם מפני ניסיונות לטעון כי הייתה זו מתנה ולא הלוואה.

הסכם הלוואה הוא הסכם הנערך בכתב, על פי חוק החוזים וחוקים נוספים הכוללים את חוק האשראי ההוגן 1993, חוק עשיית עושר שלא במשפט ועוד חוקים אזרחיים נוספים.

הסכם ההלוואה יגדיר את כל תנאי ההלוואה וכל הפרטים הרלוונטיים. אמנם אין תחליף לייעוץ אישי של עו"ד מומחה להסכם הלוואה, אך ברמת העיקרון ההסכם צריך להגדיר במפורש מי הם הצדדים השותפים לעסקים (לווה, מלווה, ערבים). להגדיר את מועד תחילת ההלוואה ומועד הפירעון; יש לקחת בחשבון כי יתכנו מצבים שונים של הלוואות בפעימות, החזרים בסוף התקופה או סדרת תשלומים. יש לקבוע את מגנוני הביטחון, את הריבית וההצמדה ועוד כל מיני פרטים לגבי אופן העברת התשלום ועוד. כל מקרה של הלוואה עשוי להיות שונה מבחינת הצרכים והדרישות.

עורך דין מומחה להסכם הלוואה

לסיום נרצה לדבר על מנגנוני הביטחון של החוזה. הכוונות הטובות הן לא מספיקות. אם נתתם הלוואה של סכום כסף גדול, גם כאשר נחתם חוזה, עדיין יש חשש להפרת החוזה. ולכן במסגרת החוזה צריך לבנות מגנוני ביטחון, ואלו עשויים להיות שונים בכל אחד מהמקרים.

אחד המנגנונים המקובלים הוא שעבוד בהסכם הלוואה. המשמעות של שעבוד היא שהלווה משעבד לטובת המלווה זכות קניינית (או זכות חוזית). דוגמה שכיחה היא שעבוד של דירת המגורים, דירת המגורים משועבדת אל מול ההלוואה – במידה והלווה לא יפרע את סכום ההלוואה, המלווה יוכל לפרוע את התשלום באמצעות הנכס המשועבד לטובתו. באותה המידה זהו גם יכול כלי רכב או כל קניין אחר.

נושא השעבוד הוא אינו נושא נפרד, זהו חלק מהותי מהסכם ההלוואה ובזה מטפל עו"ד מומחה להסכם הלוואה. גם כאן ישנם פרטים חשובים ודקויות משפטיות. חשוב לפרט מהם הנכסים המשועבדים, וכיצד השעבוד יתבצע. למעשה גם צריך להגדיר במפורש את תנאי הפרת ההסכם המאפשרים את מימוש השעבוד.

אפשרות אחרת היא משכנתא, ולמען האמת זוהי האפשרות המומלצת מכיוון שהיא מעניקה לכם זכויות חשובות, למשל במקרה שהלווה יקלע לחדלות פירעון אתם תוכלו ליהנות מעדיפות בעת מימוש קופת הנשייה. זהו פתרון טוב ומומלץ עבור הלוואות בסכומים גבוהים.

וישנה אפשרות נוספת של ערבים להלוואה. כלומר ערבים המתחייבים לשלם את ההלוואה במידה והלווה לא יעמוד בהחזרים. הרעיון הוא לקבל יותר ביטחון מכיוון שלא תסתמכו על יכולת ההחזר של אדם אחד, אלא יהיה לכם גם גיבוי של הערבים. אך בפועל זהו אינו מצב אידאלי מכיוון שתאלצו לנהל הליכים משפטיים כנגד הערבים. אם נוקטים במנגנון זה, יש לערוך בדיקות לגבי זהותם של הערבים, עם דגש על יכולותיהם הכלכליות.

עוד מומחה להסכם הלוואה

עורך דין הלוואות מומלץ

אין להקל ראש בנושא ההלוואות, חשוב לעשות זאת בצורה בטוחה ומוסדרת. פנו אל עורך דין מומחה להסכם הלוואה, ודונו איתו בפרטים. עורך הדין ימליץ לכם על הצורה הטובה ביותר לפעול, ויערוך עבורם הסכם הלוואה. ניתן להעניק מענה לצרכם שונים כמו הלוואה בין חברות, הלוואה בין חברים ובני משפחה ועוד.

משרד עורכי דין ליאור מזרחי מעניק שירותים בכל הנוגע להסכמי הלוואות, כמו גם בסוגיות אחרות הכוללות : הסכמים בין בני זוג, עורך דין לקניית דירה,  הסכמי ממון ידועים בציבור, צוואות וירושות, התנגדות לצו קיום צוואה, ייצוג דיירים בפרויקט התחדשות עירונית ועוד.

יצירת קשר לינקדאין

 

משרד עורכי דין נדלן

משרד עורכי דין נדל“ן

משרד עורכי דין נדל“ן, או משרד עורכי דין מקרקעין, הוא הכתובת לפנות אליה בכל סוגיה הקשורה לתחומי המקרקעין. בין אם אתם משפחה צעירה המעוניינת לרכוש

קרא עוד »
עורך דין נדל“ן

עורך דין נדל“ן

על מה אתם חושבים כאשר אתם שומעים את המושג עורך דין נדל“ן? אצל חלקנו זה מתקשר להסכמי שכירות של דירות ונכסים, אחרים אולי חושבים על

קרא עוד »
עורך דין להסכם הלוואה

עורך דין להסכם הלוואה

עורך דין להסכם הלוואה מסייע לאנשים לערוך הסכם הלוואה המעניק להם ביטחון, וזהו כמובן אינטרס של שני הצדדים. ברוב המקרים אנשים פונים לבנקים וגופי אשראי

קרא עוד »
הסכם הלוואה במשפחה

הסכם הלוואה במשפחה

הסכם הלוואה במשפחה יכול להיות הסכם הלוואה בין הורים לילדים, הסכם בין אחים או חברי משפחה אחרים. אך ישנם כמה דברים המייחדים הסכם הלוואה בין

קרא עוד »
המלצות

צור קשר

לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין ו/או של כל בעל מקצוע אחר אשר אמון על מתן ייעוץ וליווי של עסקאות אלו.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן