עו"ד דיירים פינוי בינוי

עו“ד דיירים פינוי בינוי הוא החוליה המקשרת בין הדיירים לבין הקבלנים וכל הגורמים הנוגעים לפרויקט. עו"ד דיירים לפרויקט פינוי בינוי מבטיח כי הפרויקט יתנהל בצורה הטובה ביותר, עם כל המעטפת המשפטית הנדרשת עבור הפרויקט.

פינוי בינוי הוא הליך של התחדשות עירונית. זהו הליך מקובל בישראל לצורך חידוש פני העיר, שיפור תשתיות, שדרוג רמת החיים ומתן מענה לצרכים מיוחדים כמו בניית מבנים עמידים בפני רעידות אדמה ובנייתם של חדרי ממ“ד העונים על האתגרים הביטחוניים של מדינת ישראל.

בשונה מתמ“א 38, פרויקט פינוי בינוי כולל הריסה של המבנה, ובניית מבנה מגורים חדש. התמריץ המרכזי לפרויקט הוא יחידות הדיור הנוספת שיהיה ניתן לבנות. הענקת הזכויות לבניית יחידות הדיור הנוספות לקבלנים, היא התשתית המימונית של פרויקטים מסוג זה. אך למעשה ישנו תמריץ נוסף לדיירים, המגיע בדמות הנחות בארנונה.

מבחינה תאורטית פינוי בינוי הוא דבר נפלא, אך בפועל זהו עלול להיות סיוט מתמשך עבור הדיירים. הדיירים עשויים לקבל תמורה מועטה מהקבלן, ואך להיקלע לכל מיני מצבים בהם העבודות נמשכות זמן רב מידי ואפילו קבלנים שאין הם יכולות כלכליות להשלים את העבודה.

הדרך היחידה לנהל את הפרויקט בצורה מוצלחת היא באמצעות עו"ד דיירים לעסקת פינוי בינוי, כבר מהשלבים הראשונים של הפרויקט.

עוד דיירים פינוי בינוי

למה צריך פינוי בינוי

במדינת ישראל ישנם מבנים רבים שנבנו בשנות החמישים, השישים והשבעים. כל תקופה מביאה את הסיפור שלה. למשל שנות החמישים היו תקופה בה המדינה נדרשה לקלוט גלי עלייה גדולים ולספק להם פתרונות דיור. וכך נבנו מבנים רבים שנועדו בעיקר לספק דיור זול, ואינם אסתטיים במיוחד. וגם מה שנבנה בהמשך, אולי ענה על הסטנדרטים של התקופה, אך התיישן עם השנים.

ולא רק שהמבנים התיישנו, גם שיטות הבנייה היו מיושנות. ועל פי המהנדסים מבנים אלו רגישים מאוד לרעידות אדמה. ואם זה לא מספיק, על גבי זה קיים גם האיום הביטחוני. כיום מבנים חדשים כוללים חדרי ממ“ד, אך בניינים רבים בישראל שנבנו לפני שנות התשעים אינם כוללים ממ“דים. ולצערנו המציאות הוכיחה כי חדרי הממ“ד חשובים מאוד.

בשורה התחתונה מבנים רבים אינם בטיחותיים מספיק, בעלי מראה מיושן ובעלי תשתיות מיושנות. תכנית פינוי בינוי מאפשרת לשפר את פני העיר, לשדרג את התשתיות ואפילו להוסיף יחידות דיור חדשות.

עוד דיירים לעסקת פינוי בינוי

עו"ד דיירים פינוי בינוי

אחד הקשיים הראשונים הוא ”התנעת הפרויקט“. יש צורך להשיג את הסכמת הדיירים ולמצוא את הקבלן שיבצע זאת, ובפועל זהו הליך מתיש (בעיקר אם יש דיירים סרבנים). ולכן חשוב לחפש עו"ד דיירים לפרויקט פינוי בינוי כבר בשלבים הראשונים.

כל ההליכים לכינוס הדיירים, ועד לחתימת העסקה מוגדרים בחוק.על פי החוק, על מנת לבצע את הפרויקט יש צורך בהסכמה של 80% מהדיירים לפחות. אלו שלא יסכימו להצטרף לפרויקט יוגדרו כ“סרבנים“, דבר החושף אותם לתביעה בגין נזקים שיכולים להיגרם בעקבות סירובם. למשל במקרים רבים מדובר במבנים מסוכנים, דבר המטיל אחריות על הדיירים במקרה שאנשים יפגעו.

ההתעסקות עם דיירים סרבנים עלולה לגרום לכאב ראש לא קטן, והרי לכם עוד סיבה מדוע חשוב עו"ד דיירים לפרויקט פינוי בינוי. כל מקרה דורש התמודדות אחרת. על הסרבים לנמק את התנגדותם, ולעתים הם עושים זאת בנימוקים שאינם סבירים. או לחלופין, במקום להתנגד בצורה נחרצת הם מציבים דרישות בלתי סבירות. ולכן צריך עורך דין מקרקעין.

החוק מטיל על היזמים המובילים את הפרויקט את האחריות למציאת דיור חליפי עבור הדיירים במבנה שנהרס. באחריותו של היזם לשאת בהוצאות אלו למשל כל התקופה, עד לחזרתם לדירה.

החוק אפילו מציין במפורש כי בתום ההליך, הדיירים חוזרים לדירה בעלת שווי גדול יותר מהדירה שהייתה להם. אך קיימת גם אפשרות לבחור בפיצוי כספי במקום דירה, זאת לשיקול דעתכם. אך בין אם תחזרו לדירה, או שתקבלו פיצוי כספי – תמיד יש כאן משא ומתן בין הדייר לבין היזם, ותמיד כדאי לעשות זאת בסיוע של עו"ד דיירים לעסקת פינוי בינוי.

עוד נקודות חשובות, שגם הן חובה על פי חוק הן הדירה לכלול ממ“ד דירה, שטח חניה ושטחים ירוקים.

עוד דיירים לפרויקט פינוי בינוי

עו"ד דיירים לעסקת פינוי בינוי

מחפשים עו"ד דיירים פינוי בינוי? אתם מוזמנים לפנות אל עורך דין ליאור מזרחי. למשרדינו ניסיון רב בייצוג דיירים. אנו מעניקים ייצוג וייעוץ בפרויקטים של התחדשות עירונית. אנו יודעים לערוך את הבדיקות המקדימות, לאגד את הדיירים ולנהל משא ומתן עם הדיירים. בעזרת השירותים שלנו תוכלו לקדם את הפרויקט בצורה המהירה והבטוחה ביותר.

משרדינו מביא איתו ניסיון רב בעבודה מול קבלנים, זאת מכיוון שאנו עוסקים בתחומים רבים של מקרקעין הכוללים – הסכם רכישת דירה, הסכם הלוואה, הסכמי קומבינציה, תביעות ליקויי בנייה ועוד.

עורך דין לנדל"ן ליאור מזרחי – עקבו אחרינו גם ביוטיוב

 

עורך דין דיירים מומלץ בבת ים

עורך דין דיירים בבת ים

עורך דין דיירים בבת ים הוא הראשון לפנות אליו כאשר דיירי הבניין חושבים להתארגן ולפתוח בהליכי התחדשות עירונית. פרויקט פינוי בינוי או תמ“א 38 הוא

קרא עוד »
עוד דיירים בבת ים

עו"ד דיירים בבת ים

עו“ד דיירים בבת ים מעניק סיוע ויעוץ משפטי לדיירים, כמו גם ועדי בתים, בסוגיות שונות הקשורות לחיים בבית המשותף. החיים בבניינים משותפים עלולים לזמן לכם

קרא עוד »
המלצות

צור קשר

לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין ו/או של כל בעל מקצוע אחר אשר אמון על מתן ייעוץ וליווי של עסקאות אלו.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן