למה מומלץ לעשות צוואה

ישנן הרבה סיבות למה מומלץ לעשות צוואה, ריכזנו עבורכם את הסיבות העיקריות:

כותב: עו"ד ליאור מזרחי
1️⃣ טיפול בחולה
בהיעדר צוואה, היורשים החוקיים שלא סעדו את הקרוב החולה, ירשו את כל נכסי המנוח, ודווקא אותו אדם קרוב שהמנוח חפץ להוקיר לו תודה, לא יקבל דבר.
2️⃣ ידועים בציבור
אדם גרוש שמעוניין שרק ילדיו ירשו אותו ולא בת הזוג.
גרושה המעוניינת להשאיר את כל רכושה לבן זוגה ולא לילדיה שניתקו ממנה את הקשר.
רווק שחי עם בן זוגו, ומעוניין להוריש את דירתו לאחותו היחידה.
3️⃣ הליכי גירושים
אם חלילה ילך מי מהמתגרשים לעולמו מבלי שהותיר אחריו צוואה תקפה, אזי מאחר שהמדינה עדיין מכירה בהם כנשואים, הם יירשו זה את זו, למרות מריבה ארוכת השנים בבתי משפט וחוסר החיבה ההדדי.
למה מומלץ לעשות צוואה
4️⃣ דואגים למי שדאג לנו
כשאב לילדים, בעל דירה אחת המשותפת לו ולאשתו, הולך לעולמו מבלי שהותיר אחריו צוואה, היורשים עלולים ללחוץ על האם למכור את הדירה ובמקרה קיצון אף להגיע לבית משפט, ולדרוש פירוק השיתוף. לא נראה שהבעל רצה שאהובתו תפונה מהדירה ועוד על ידי ילדיהם. הפתרון הוא צוואה הדדית.
5️⃣ יצירת שותפות כפויה כשיש מספר נכסים
כשההורים עושים מראש צוואה ומצווים לכל ילד נכס מסוים, הם בעצם מונעים סכסוכים אפשריים. הדבר מונע גם בעיות מיסוי של העברות חלקים בין ילד לילד. כשאין צוואה, החלוקה לפי חוק, כלומר, כל יורש מקבל חלק מסוים מכל העיזבון, ולא חפץ או נכס ספציפי.
6️⃣ הורשת עסק
במידה ויש לכם חברה או עסק פעיל, כדאי שתדאגו לעניין פני לכתכם, שכן יורשים שלא יידעו להסתדר ביניהם יכולים למוטט את עסק משגשג.
צוואה עושים רק אצל עו"ד שמבין כיצד לערוך עבורכם את הצוואה המושלמת.
למאמר המלא – הכל על צוואה

להתייעצות בנושא צוואות וירושות עם עורך דין ליאור מזרחי ניתן להשאיר פרטים כאן.

חפשו אותנו גם בטיקטוק או בפייסבוק

הגשת בקשה לצו ירושה

בקשה לצו ירושה

בקשה לצו ירושה נדרשת במקרה בו נפטר לא הותיר אחריו צוואה. במקרים שכאלו עיזבונו יחולק על פי קריטריונים אותם קבע המחוקק במסגרת חוק הירושה (ירושה

קרא עוד »
צוואה הדדית

צוואה הדדית

במאמר זה נדבר על צוואה הדדית. נסביר מהן צוואות הדדיות, ומה ההבדל בין צוואה רגילה לצוואה הדדית. כמו כן נגיד גם כמה מילים על עלות

קרא עוד »
עורך דין להעברת דירה שהתקבלה בירושה

מכירת דירה שהתקבלה בירושה

מגיע הרגע בו היורש או היורשים מעוניינים להוציא לפועל את מכירת דירה שהתקבלה בירושה. לרוב, מכירת דירה שהתקבלה בירושה מאפשרת ליורשים הרבה אוויר מבחינה פיננסית

קרא עוד »
המלצות

צור קשר

לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין ו/או של כל בעל מקצוע אחר אשר אמון על מתן ייעוץ וליווי של עסקאות אלו.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן