כמה אחוז לוקח עורך דין על מכירת דירה

כמה לוקח עו“ד על מכירת דירה?

בעלי נכסים המעוניינים למכור את דירתם שואלים כמה אחוז לוקח עורך דין על מכירת דירה. השאלה בהחלט לגיטימית וחשובה. אתם עומדים להעסיק עורך דין ולשלם לו כסף עבור שירותיו, ואתם צריכים לדעת כמה זה יעלה. אף אחד מאיתנו לא רוצה לזרוק סתם כספים, ולכן חשוב לבדוק כמה לוקח עו“ד על מכירת דירה, ולבחור את ההצעה שנראית לכם משתלמת ונכונה. אך שלא יהיה לכם ספק – בשום מקרה אין להיכנס להרפתקה של מכירת דירה ללא עורך דין. הסיכון גדול מידי.

במאמר זה נתמקד בחשיבות של עורך דין למכירת דירה / עורך דין לרכישת דירה, ובסופו תוכלו למצוא תשובה לשאלה כמה אחוז לוקח עורך הדין על מכירת הדירה.

כמה אחוז לוקח עורך דין על מכירת דירה

כמה לוקח עו"ד על מכירת דירה

אז לפני שנדבר על עורך דין מכירת דירה מחיר, בואו נסביר מדוע כל כך חשוב לבצע את העסקה באמצעות עורך דין וליווי משפטי צמוד.

אמנם אין שום חוק המחייב אתכם לשכור את שירותיו של עורך דין לצורך מכירת הדירה, אך לאור הסיכונים הגדולים, חוסר הבקיאות שלכם בחוזים משפטיים ומבוך הבירוקרטיה שיכול להתעורר בנסיבות מסוימות – עורך דין מקרקעין הוא דבר מומלץ ביותר.

אחד החששות הראשונים שמתגלים בעסקה הוא לגבי אמינות הרוכשים של הדירה. אתם רוצים לדעת שיעמדו בהתחייבויות שלהם ולא יהיו הפתעות, אך אין לכם את הכלים לצורך בדיקת המסוגלות הכלכלית שלהם. וכבר בשלב זה עורך דין יכול לסייע לכם.

אך המכשול העיקרי הוא בחוזה עצמו. לא ניתן למכור דירה על סמך חוזה סטנדרטי שמצאתם באינטרנט. כל חוזה יש להתאים באופן אישי, ולהכניס בו מערכת של איזונים הוגנים המבטיחים את האינטרסים של שני הצדדים. וזהו גם מקום להזכיר כי גם הצד הרוכש זקוק לעורך דין מטעמו – לכל צד יש אינטרסים שונים, והמטרה להגיע לעמק השווה. אך יש צורך בעורך דין מטעמו של כל צד בעסקה, אחרת תמיד ישנו חשש לניצול.

ישנם עוד היבטים נוספים כמו הבטחת הסדרי התשלום ומועדי התשלום. גם כאן כל טעות עלולה לעלות לכם ביוקר. במקרים רבים מי שמוכר דירה, גם רוכש דירה אחרת במקביל. ולכן מועד קבלת התשלום קריטי עבורו, וכל עיקוב יכול לגרום לו לנזק והוצאות.

וזהו רק קצה המזלג, דוגמה קטנה לבעיות העלולות להתעורר. ובכלל לא הזכרנו את ההליכים הבירוקרטיים של העברת הבעלות וכל מיני בעיות שעשויות להתגלות בהקשר של הרישום בטאבו. המסקנה ברורה – חייבים עו“ד מקרקעין.

עורך דין מכירת דירה מחיר

עורך דין מכירת דירה מחיר

ועכשיו נענה על השאלה כמה לוקח עו“ד על מכירת דירה. ובכן, שכר הטרחה מחושב כאחוז מסוים משווי העסקה. והשאלה כמה אחוז לוקח עורך דין על מכירת דירה תלויה גם בעורך הדין וגם בשווי העסקה הכולל.

מצד אחד עורכי הדין מצפים לשכר מינימלי בעבור טרחתם, ולכן נוהגים לקבוע מחיר מינימום אשר עומד בדרך כלל על כ 6,000 שקלים (בתוספת מע“מ). אין מגבלה בחוק על האחוז שעורך הדין גובה, אך ישנם תעריפי מינימום שקבעה לשכת עורכי הדין. תעריפים אלו אינם מחייבים את עורכי הדין, ועורכי דין מוכרים ובעלי מוניטין עשויים לגבות אחוזים גבוהים יותר מאחוזי המינימום שנקבעו על ידי לשכת עורכי הדין.

כאשר מדובר במקרה של רכישת דירה מקבלן, לשכת עורכי הדין קבעה 0.25% משווי הדירה בחוזה כסכום המינימום. בפועל עורכי הדין גובים כחצי אחוז עד 2%. בעיקרון עורכי דין מוכנים להתפשר על האחוז ככל שערך הדירה עולה.

בשורה התחתונה, בשביל לדעת כמה אחוז לוקח עורך דין על מכירת דירה עליכם לפנות אל עורך הדין שאיתו אתם רוצים לעבוד, ולשאול על מדיניות שכר הטרחה שלו. מכיוון שמדובר בעסקאות גדולות וחשובות, אתם בהחלט יכולים לקבוע פגישות ייעוץ ולקבל הצעות מחיר מכמה עורכי דין. רק זכרו כי בחירה של עו“ד למכירת דירה היא אינה בחירת הזול ביותר, אלא בחירת עורך הדין שיכול לתת לכם את השירות הטוב ביותר.

כמה לוקח עוד על מכירת דירה

כמה אחוז לוקח עורך דין על מכירת דירה

מעוניינים למכור את דירתכם? אתם מוזמנים להיעזר בשירותיו של עורך הדין ליאור מזרחי. למשרדינו ניסיון רב ברכישת דירה מקבלן ורכישת דירה יד שנייה. אנו מעניקים לכם שירות מסור וקפדני, ומחירים הוגנים.

למשרדינו ניסיון במגוון תחומי מקרקעין הכוללים: הסכם שכירות, עורך דין להסכם הלוואה, אישור הסכם ממון וסוגיות נוספות.

הוראות הגעה למשרדינו בקישור זה

כמה אחוז לוקח עורך דין על מכירת דירה | כמה לוקח עו"ד על מכירת דירה | עורך דין מכירת דירה מחיר

 

 

משרד עורכי דין נדלן

משרד עורכי דין נדל“ן

משרד עורכי דין נדל“ן, או משרד עורכי דין מקרקעין, הוא הכתובת לפנות אליה בכל סוגיה הקשורה לתחומי המקרקעין. בין אם אתם משפחה צעירה המעוניינת לרכוש

קרא עוד »
עורך דין נדל“ן

עורך דין נדל“ן

על מה אתם חושבים כאשר אתם שומעים את המושג עורך דין נדל“ן? אצל חלקנו זה מתקשר להסכמי שכירות של דירות ונכסים, אחרים אולי חושבים על

קרא עוד »
עורך דין להסכם הלוואה

עורך דין להסכם הלוואה

עורך דין להסכם הלוואה מסייע לאנשים לערוך הסכם הלוואה המעניק להם ביטחון, וזהו כמובן אינטרס של שני הצדדים. ברוב המקרים אנשים פונים לבנקים וגופי אשראי

קרא עוד »
הסכם הלוואה במשפחה

הסכם הלוואה במשפחה

הסכם הלוואה במשפחה יכול להיות הסכם הלוואה בין הורים לילדים, הסכם בין אחים או חברי משפחה אחרים. אך ישנם כמה דברים המייחדים הסכם הלוואה בין

קרא עוד »
עוד מומחה להסכם הלוואה

עו"ד מומחה להסכם הלוואה

עו“ד מומחה להסכם הלוואה יכול לסייע לכך אדם פרטי או עסק המעוניין להעניק הלוואה בצורה בטוחה, או זקוק להלוואה. עורך דין מומחה להסכם הלוואה יודע

קרא עוד »
המלצות

צור קשר

לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין ו/או של כל בעל מקצוע אחר אשר אמון על מתן ייעוץ וליווי של עסקאות אלו.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן