הסכם הלוואה במשפחה

הסכם הלוואה במשפחה יכול להיות הסכם הלוואה בין הורים לילדים, הסכם בין אחים או חברי משפחה אחרים. אך ישנם כמה דברים המייחדים הסכם הלוואה בין בני משפחה, ועל כך נדבר הפעם.

זה מקובל מאוד להעניק עזרה ותמיכה לבני המשפחה, וגם עזרה כלכלית כאשר צריך. הדוגמה הכי שכיחה היא ההורים המסייעים לילדיהם, לעתים בהוצאות גדולות ומשמעותיות כמו רכישת דירה. העזרה מההורים יכולה להגיע בצורות שונות, לעתים מדובר בהענקת מתנה ולעתים מדובר במתן הלוואה. אך ישנם הבדלים של ממש בין הענקת מתנה לבין מתן הלוואה, ויש לכך משמעויות משפטיות שאולי אינכם מודעים אליהן ברגע זה.

שנית, וזהו אולי הייחוד האמתי של הסכם הלוואה במשפחה, זהו המרקם המשפחתי שאותו אתם רוצים לשמר. הכוונות הן טובות, בסך הכל חברי משפחה רוצים להעניק סיוע. אך כאשר מדובר על כסף, דברים שמתחילים בכוונות טובות עלולים להסתיים בסכסוכים והאשמות שונות. וזוהי הסיבה מדוע תרצו לפזר את הערפל ולנסח הכל בצורה משפטית. בעזרת עורך דין מומחה להלוואות ניתן לערוך חוזה בין הצדדים, ולקבוע בדיוק האם מדובר במתנה או הלוואה. וכאשר זו הלוואה, במסגרת החוזה יש לקבוע את תנאיה כך תוכלו לשמור על היחסים המשפחתיים בצורה הטובה ביותר, ולמנוע סכסוכים עתידיים.

הסכם הלוואה בין בני משפחה

הסכם הלוואה בין בני משפחה

כאשר ישנה העברה של כספים בין אנשים זרים, מייד ההשקפה המשפטית מניחה כי מדובר כאן בעסקת הלוואה, אלא אם כן ישנן הוכחות המוכיחות אחרת (כמו למשל הסכם מתנה). אך כאשר מדובר בהעברת כספים בין בני משפחה, ההשקפה המשפטית רואה זאת בצורה הפוכה – במקרה זה הנחת הבסיס היא כי מדובר במתנה, אלא אם יוכח אחרת. וזוהי לא סתם התפלפלות על סמנטיקה, יש לכך משמעויות משפטיות מרחיקות לכת.

הסכם הלוואה במשפחה יסייע להגדיר את הדברים בצורה ברורה. כבר היו מקרים רבים של בני משפחה אשר נאבקו בבתי המשפט על סכומי כסף שנתנו; כאשר הצד המעניק טען כי מדובר בהלוואה, ואילו הצד המקבל טען כי זו הייתה מתנה ואינו חייב להשיבה. המחשבה על מקרים שכאלה, המבטאים רמות גבוהות של חוסר אמון בין בני המשפחה גורמת לכולנו להרגיש אי נוחות. ואנו גם בטוחים שאצלנו במשפחה זה לא יקרה. אבל המציאות מראה כי הכסף הגדול מבלבל אנשים, ומצבים שכאלו אכן מתרחשים.

באופן חד משמעי אנו ממליצים לערוך הסכם הלוואה בין בני משפחה. מתוך רצון טוב אתם יכולים להעניק את ההלוואה בתנאים נוחים מאשר אלו הקיימים בבנקים וגופי האשראי. אך עדיין חשוב לעשות זאת בצורה מסודרת. עליכם לפנות אל עורך דין הלוואות אשר יערוך עבורך הסכם הלוואה המגדיר את כל תנאיה.

הסכם הלוואה בין הורים לילדים

הסכם הלוואה בין הורים לילדים

הסכם הלוואה בין הורים לילדים הוא אחד המקרים השכיחים של הסכם הלוואה בין בין משפחה, הרי ההורים תמיד רוצים לעזור לילדיהם.

אין לטעות ולחשוב או להרגיש רע לגבי הנושא, הדרישה של ההורים לערוך הסכם הלוואה היא אינה בהכרח מתוך חוסר אמון, אלא דווקא מתוך רצון להגן על ילדיהם והרכוש המשפחתי. אנו מדברים על החשש המרכזי של ההורים במקרים שכאלו – הם רוצים לסייע לילדיהם המתחתנים לרכוש בית ולהקים משפחה, אך חוששים כי הנישואין יסתיימו והרכוש יחולק בין בין הזוג. כלומר יותר חשוב להם לשמור את ההון המשפחתי ולדאוג לילדיהם, מאשר לקבל את הכסף בחזרה.

במקרה והילדים יתגרשו, חלוקת הרכוש תתבצע לפי הקבוע בחוק, וכך המשפחה עלולה לאבד חלק משמעותי מנכסיה. הסכם הלוואה בין הורים לילדים יכול לסייע להגן על הרכוש. יש לציין כי זו לא הדרך היחידה, לעתים ניתן גם לדרוש עריכת הסכם ממון. אך כאן אנו כבר נכנסים לעוד דקויות משפטיות, ועוד סוגיות הקשורות למערכת היחסים הזוגית של הילדים (ושם פחות תרצו להתערב). לכן רצוי לפנות לייעוץ אישי עם עורך דין הלוואות.

אך יכולות להיות גם נסיבות אחרות בהן ההורים מעניקים הלוואה לילדים, וכן מצפים להחזר ההלוואה, על מנת שבעתיד יוכלו לסייע לאחים אחרים. למשל אם אחד הילדים מתחתן וההורים מעניקים לו סיוע. אך יש לו אח צעיר יותר, שבעתיד ירצו לסייע גם לו. באמצעות הסכם ההלוואה הם יוכלו להבטיח כי הכסף יוחזר, ויוכלו להעניק סיוע גם לאח השני. או אם חס וחלילה ילכו לעולמם בטרם יזכו לראות את הבן הצעיר יותר מתחתן, הסכם ההלוואה יכול להיות חלק מהעיזבון – דבר שימנע סכסוכים בין האחים.

הסכם הלוואה במשפחה

הסכם הלוואה במשפחה

הסכם ההלוואה צריך להכיל את כל התנאים להחזר ההלוואה. זהו חוזה משפטי לכל דבר, והוא צריך להיעשות כל פי כל הסטנדרטים ובהתאם לחוק החוזים וכל החקיקה הרלוונטית לנושא. ההסכם יגדיר את הצדדים השותפים לעסקה, את סכום ההלוואה, את תנאי הפירעון (תקופה, ריבית וכו‘), בטחונות ועוד סוגיות שעשויות להיות רלוונטיות.

לעתים אנו ממליצים גם על גיבוי ההסכם באמצעות משכנתא מדרגה ראשונה או שנייה. אך כמובן שכל מקרה הוא שונה ובעל מאפיינים אחרים. לכן תמיד חשוב לעשות זאת בעזרתו של עורך דין.

משרד עורכי דין ליאור מזרחי עומד לשירותכם בכל הסוגיות הקשורות להסכמים בין בני משפחה, הסכמים בין בני זוג וסוגיות הקשורות לצוואות וירושות. מלבד הסכמי הלוואה בין בני משפחה, אנו מטפלים בעוד מגוון נושאים כגון: עריכת צוואה הדדית, הסכם יחסי ממון בין ידועים בציבור, תביעת קבלן על ליקויי בניה, הסכם חיים משותפים ועוד מגוון שירותי עורך דין מקרקעין.

עקבו אחרינו גם בטיקטוק

 

משרד עורכי דין נדלן

משרד עורכי דין נדל“ן

משרד עורכי דין נדל“ן, או משרד עורכי דין מקרקעין, הוא הכתובת לפנות אליה בכל סוגיה הקשורה לתחומי המקרקעין. בין אם אתם משפחה צעירה המעוניינת לרכוש

קרא עוד »
עורך דין נדל“ן

עורך דין נדל“ן

על מה אתם חושבים כאשר אתם שומעים את המושג עורך דין נדל“ן? אצל חלקנו זה מתקשר להסכמי שכירות של דירות ונכסים, אחרים אולי חושבים על

קרא עוד »
עורך דין להסכם הלוואה

עורך דין להסכם הלוואה

עורך דין להסכם הלוואה מסייע לאנשים לערוך הסכם הלוואה המעניק להם ביטחון, וזהו כמובן אינטרס של שני הצדדים. ברוב המקרים אנשים פונים לבנקים וגופי אשראי

קרא עוד »
עוד מומחה להסכם הלוואה

עו"ד מומחה להסכם הלוואה

עו“ד מומחה להסכם הלוואה יכול לסייע לכך אדם פרטי או עסק המעוניין להעניק הלוואה בצורה בטוחה, או זקוק להלוואה. עורך דין מומחה להסכם הלוואה יודע

קרא עוד »
המלצות

צור קשר

לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין ו/או של כל בעל מקצוע אחר אשר אמון על מתן ייעוץ וליווי של עסקאות אלו.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן