בקשה לצו ירושה

בקשה לצו ירושה נדרשת במקרה בו נפטר לא הותיר אחריו צוואה. במקרים שכאלו עיזבונו יחולק על פי קריטריונים אותם קבע המחוקק במסגרת חוק הירושה (ירושה על פי דין). לעתים ישנם מקרים מורכבים יותר בהם נדרשת הגשת בקשה לצו ירושה גם כאשר ישנה צוואה, אך היא אינה מתייחסת לכל נכסיו של המנוח.

את הבקשה יכולים להגיש יורשים על פי דין, יורשים עקיפים ובעלי עניין.

במאמר זה נסביר איך מוציאים צו ירושה.

איך מוציאים צו ירושה

איך מוציאים צו ירושה

בקשה לצו ירושה ניתן להגיש באופן מקוון או באופן ידני. האפשרות להגיש בצורה מקוונת שמורה אך ורק לצאצאים, בני זוג או הורים של אדם שנפטר (או עורך דין מטעמם). ההליך דורש את סריקת המסמכים, לאחר שעברו אימות על ידי עורך דין.

את ההגשה המקוונת של הבקשה מבצעים באתר האפוטרופוס הכללי. יש ליידע את כל היורשים על כך שהוגשה בקשה. יש לעשות זאת באמצעות דואר רשום, ואת האסמכתא על שליחת הדואר הרשום יש לסרוק ולצרף לבקשה. בנוסף יש לשלם את האגרות ולצרף את אישור התשלום.

במידה וישנו תצהיר הסתלקות מעיזבון, יש לסרוק ולצרף. לא נרחיב בנושא זה, אך נזכיר כי הוא חייב להיות מאומת וחתום על ידי עורך דין.
אם עורך דין מגיש את הבקשה בשמכם, הוא יצרף גם את ייפוי הכוח שנתתם לו.

לאחר שהוגשה הבקשה אתם תקבלו במייל מספר תיק לצורך מעקב. בכל שלב תוכלו לעקוב אחר הבקשה שלכם באתר רשם הירושות. שם גם יופיעו הודעות במידה ונדרשים מסמכים נוספים.

הגשה ידנית

אם בחרתם להגיש בצורה ידנית, או שאינכם עונים על הקריטריונים המאפשרים הגשה מקוונת, עליכם להגיש בקשה לרשם הירושות על פי אזור המגורים של המנוח. יש למלא את הטופס ולהכין עוד 3 העתקים (סך הכל 4). אתם יכולים לשלוח את הבקשה בדואר רשום, או להגיע אל הלשכה לאחר שקבעתם תור.
יש לצרף לבקשה תעודת פטירה, אישור מסירה על הדואר הרשום שמיידע את כל היורשים על הגשת הבקשה, תצהיר הסתלקות מעיזבון במידה וישנו. כמו כן תצהיר האומר כי המנוח לא הותיר אחריו צוואה ואלו כל היורשים הידועים על פי דין (תצהיר מאומת על ידי עו“ד).

תשלומי אגרות

לגבי תשלומי אגרות, כדאי מאוד לבצע הגשת בקשה לצו ירושה בצורה מקוונת, מכיוון שההליך מעניק לכם הנחה של 15 אחוז באגרה. האגרה הרגילה (בהגשה ידנית) עומדת על: 513 ש“ח לצורך הגשת הבקשה + 130 ש“ח עבור הוצאות פרסום בעיתון. לעומת זאת, אם הגשתם בקשה מקוונת תשלמו 435 ש“ח עבור האגרה + 130 עבור הוצאות הפרסום.

בקשה לצו ירושה

הגשת בקשה לצו ירושה

לאחר שהבנתם איך מוציאים צוואה, נשאלת השאלה האם יש צורך בעורך דין?

בקשה לצו ירושה אינה דורשת עורך דין, כפי שהסברנו מדובר בהליך פשוט למדי. אך למרות זאת רבים בוחרים לפנות אל עורך דין צוואות וירושות על מנת לבצע זאת עבורם. לעתים מדובר בנוחות, ולעתים ישנן סיבות אחרות בגינן כדאי לעשות זאת בעזרתו של עורך דין.

למשל ישנם מקרים רבים בהם היורשים רוצים להגיע להסדרים שונים באמצעות עריכת הסכם עיזבון. יכולות להיות נסיבות שונות, בהן החלוקה על פי דין אינה אידאלית ואינה משרתת את האינטרסים של היורשים, ולכן הם מעוניינים בהסדרים אחרים. באמצעות הסכם עיזבון ניתן לערוך שינויים, ולהימנע מתשלומי מס מיותרים.

אך לא תמיד העניינים בין היורשים מתנהלים בסכמה, ולעתים ישנם מאבקים והתנגדויות לצו הירושה. לכן במידה וישנו חשש כי תוגש התנגדות, מראש כדי לעשות זאת באמצעות עורך דין. ובאופן כללי, עורך דין ירושות יכול תמיד לסייע לנהל הליכים בצורה יעילה ומהירה.

זה חוסך לכם את הצורך לעשות בירורים שונים ולהסתבך עם טפסים. עורך הדין מיומן בדברים הללו ומכיר את כל הנהלים הרלוונטיים. מרגע הגשת הבקשה ועד קבלת הצו, יכולה לעבור חצי שנה. כך שבוודאי לא תרצו לאבד זמן בשל טעויות במילוי טפסים או טפסים חסרים. שבשורה התחתונה הגשת בקשה לצו ירושה באמצעות עורך דין יכולה דווקא לחסוך לכם כסף.

הגשת בקשה לצו ירושה

בקשה לצו ירושה

אמנם מדובר בהליך פשוט למדי, אך כל הנושא של צוואות וירושות הוא בעל פוטנציאל לבעיות רבות. לעתים ישנם סכסוכי ירושה והתנגדויות, וחשוב להיות מוכנים למצבים אלו. אך גם כאשר העניינים מתנהלים באופן חיובי, עדיין כדאי לפנות אל עורך דין על מנת לתכנן את אופן חלוקת הרכוש בצורה התואמת את האינטרסים של היורשים ולוקחת בחשבון ענייני מיסוי והטבות שונות.

עורך דין ליאור מזרחי מסייע ליורשים בהגשת בקשות לצו ירושה, כמו גם בקשה לצו קיום צוואה. משרדינו מטפל בנושאים משפטיים שונים הקשורים לסוגיות ביטוח לאומי, מכירת דירה שהתקבלה בירושה, צוואות הדדיות, הסכם ממון ועוד.

הוראות הגעה למשרדינו בגוגל

 

למה מומלץ לעשות צוואה

למה מומלץ לעשות צוואה

ישנן הרבה סיבות למה מומלץ לעשות צוואה, ריכזנו עבורכם את הסיבות העיקריות: כותב: עו"ד ליאור מזרחי טיפול בחולה בהיעדר צוואה, היורשים החוקיים שלא סעדו את

קרא עוד »
צוואה הדדית

צוואה הדדית

במאמר זה נדבר על צוואה הדדית. נסביר מהן צוואות הדדיות, ומה ההבדל בין צוואה רגילה לצוואה הדדית. כמו כן נגיד גם כמה מילים על עלות

קרא עוד »
עורך דין להעברת דירה שהתקבלה בירושה

מכירת דירה שהתקבלה בירושה

מגיע הרגע בו היורש או היורשים מעוניינים להוציא לפועל את מכירת דירה שהתקבלה בירושה. לרוב, מכירת דירה שהתקבלה בירושה מאפשרת ליורשים הרבה אוויר מבחינה פיננסית

קרא עוד »
המלצות

צור קשר

לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין ו/או של כל בעל מקצוע אחר אשר אמון על מתן ייעוץ וליווי של עסקאות אלו.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן