אישור הסכם ממון

אישור הסכם ממון הוא ההליך שנדרש על מנת לתת תוקף חוקי להסכם. ישנם הבדלים קטנים בין אישור הסכם ממון טרום נישואין, לבין אישור ההסכם לזוג נשוי או המקרה של אישור הסכם יחסי ממון בין ידועים בציבור.

במאמר זה נסקור בקצרה את ההבדלים באופי האישור. מדובר בעיקר בעניין פרוצדורלי. המשמעות האמתית היא בתוכנו של הסכם הממון, וזה דורש התאמה אישית למצב האישי והכלכלי של בני הזוג. לצורך כך יש צורך בעורך דין משפחה העוסק בעריכת הסכמים בין בני זוג.

אישור הסכם ממון

אישור הסכם ממון טרום נישואין

ניתן ורצוי לערוך הסכם ממון בטרם הנישואין, וכך להתחיל את חיי הנישואין כאשר הכל מוסדר וברור. אך מנגד, אין מניעה מלערוך הסכם בין בני זוג גם לאחר הנישואין. כפי שאומרים, מוטב מאוחר מאשר לעולם לא.

מבחינת אישור הסכם ממון, ישנו שונים בין המצב של אישור הסכם ממון טרום נישואין, לבין המצב של הסכם ממון לזוג נשוי.

אישור הסכם ממון טרום נישואין יכול להיעשות בפני נוטריון או רשם נישואין. ניתן גם לעשות זאת בבית דין רבני או בבית המשפט לענייני משפחה, אך אין חובה לעשות זאת.

אישור הסכם יחסי ממון בין ידועים בציבור

הסכם ממון לזוג נשוי

ישנם זוגות רבים שלא ערכו הסכם ממון לפני נישואין, אולי בגלל חוסר מודעות לחשיבות הנושא או אולי בגלל סיבות אחרות. אך נסיבות החיים הביאו את בני הזוג למסקנה כי כדאי לערוך הסכם ממון.

הבשורה הטובה היא שניתן לערוך הסכם ממון לזוג נשוי, כלומר לאחר שבני הזוג נישאו – אפילו שנים רבות לאחר שנישאו. כאשר עורכים הסכם ממון, על בני הזוג לערוך את השיקולים האישיים שלהם, ובהתאם לכך לנסח הסכם התואם עבורם. כמובן בעזרתו של עורך דין להסכם ממון.

ההבדל היחידי בין אישור הסכם ממון לזוג נשוי, לבין אישור הסכם ממון טרום נישואין הוא שעבור זוג נשוי יש לאשר את ההסכם בפני בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני.

אישור הסכם ממון טרום נישואין

אישור הסכם יחסי ממון בין ידועים בציבור

ישנם זוגות רבים שבוחרים לא להינשא או שאינם יכולים להינשא. זוהי יכולה להיות בחירה אידאולוגית, או מצבים של בני זוג שאינם מאותה הדת או בני זוג מאותו מין.

על זוגות של ידועים בציבור לא חל חוק יחסי ממון, אלא חזקת השיתוף. הדרך הטובה והמומלצת ביותר להסדיר את מערכת היחסים הכלכלית בין בני הזוג הידועים בציבור היא באמצעות עריכת הסכם ממון.

הסדר זה יכניס וודאות לחיים הכלכליים, וניתן להתאים אותו לצרכים המשתנים של כל זוג. זה יכניס בהירות וודאות גם למערכת היחסים הזוגית, וגם בהירות משפטית ומענה לסוגיות עתידיות העלולות להתרחש במקרה של פרידת בני הזוג.

אישור הסכם יחסי ממון בין ידועים בציבור שונה מהמקרה של הסכם ממון לזוג נשוי – אין חובה לאשר אותו בבית המשפט. הסכם ממון בין ידועים בציבור כפוף לחוק החוזים, ולכן תקף מיד עם חתימת בני הזוג על החוזה (ללא צורך באישור של רשות נוספת).

למרות הנאמר, רצוי לחתום על ההסכם בפני עורך דין משפחה או נוטריון, כך תוכלו לחזק אותו מבחינה משפטית. ישנם גם מקרים בהם בוחרים לאשר אותו בפני בית המשפט לענייני משפחה, אך שוב נאמר כי אין כאן חובה לעשות זאת כך.

הסכם ממון לזוג נשוי

אישור הסכם ממון

אישור ההסכם הוא רק עניין פרוצדורלי, ולמעשה השלב האחרון. אך המכשול העיקרי עבור זוגות רבים הוא עצם ההחלטה על עריכת ההסכם והדיונים לגבי פרטיו. מובן מדוע מדובר בעניין רגיש, ואולי אפילו מקור למתיחויות בין בני הזוג.

אך למרות שזה נראה כך בהתחלה, בטווח הארוך דווקא הסכם הממון מונע מתיחויות על רקע כלכלי ועשוי להסיר חששות ופחדים שמא בן/בת הזוג נשארים איתנו מטעמים כלכליים.

הסכם יחסי ממון בין בני זוג חשוב גם במקרים בהם בני הזוג מחליטים להיפרד. הוא קובע מראש את אופן חלוקת הנכסים, דבר שיכול להיות סלע מחלוקת במקרי גירושין או פרידה של בני זוג שאינם נשואים.

מעוניינים בהסכם ממון? אתם מוזמנים לפנות אל עורך הדין ליאור מזרחי, למשרדינו ניסיון רב בהסכמים בין בני זוג, דיני משפחה וסוגיות נלוות כמו ירושות וצוואות, וגם  עורך דין הסכם הלוואה, עו"ד דיירים פינוי בינוי ועוד.

עורך דין לנדלן – עקבו אחרינו גם בפייסבוק. 

 

הסכם ממון לפני נישואין

הסכם ממון

הסכם ממון הוא חוזה בין בני זוג המגדיר את מערכת היחסים הממוניים בין בני הזוג. במאמר זה נסביר את החשיבות של הסכם בין בני זוג,

קרא עוד »
המלצות

צור קשר

לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין ו/או של כל בעל מקצוע אחר אשר אמון על מתן ייעוץ וליווי של עסקאות אלו.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן