תביעה על איחור במסירת דירה מקבלן

המשמעות של תביעה על איחור במסירת דירה מקבלן היא לא רק תסכול רב, אלא פגיעה של ממש בשגרת החיים שלכם. וכמובן שהאיחור גורם לכם לנזק ממוני. במאמר זה אנו רוצים לדבר על כל הנושא של תביעת קבלן על איחור במסירה.

אנו מקווים שאינכם מתמודדים עם סיטואציה שכזו ברגעים אלו. במידה והקבלן מאחר במסירת הדירה, או שנראה לכם כי צפוי איחור – פנו אל עורך דין לאיחור במסירה. אך הדרך הטובה ביותר להימנע ממצבים אלו היא להבטיח מנגנוני פיצוי יעילים בחוזה המכר. כך תוכלו להיות בטוחים כי הקבלן יעשה את כל המאמצים למסור את הדירה במועד.

תביעת קבלן על איחור במסירה

תביעה על איחור במסירת דירה מקבלן

רכישת דירה חדשה, או דירה מיד שנייה, היא החלום של כל זוג צעיר הרוצה להקים משפחה בישראל. שנים של עבודה קשה וחסכונות, משכנתה ואולי אפילו עזרה מההורים… עד שמגיעים לרגע של רכישת הדירה.

רכישה של דירה היא עסקה גדולה ובעלת סיכון רב, ותמיד כדאי לנהל אותה באמצעות עורך דין לרכישת דירה. עורך הדין מסייע לכם בהליכים הבירוקרטיים וניסוח החוזה המשפטי, אך בעיקר מביא לכם ביטחון ומונע מכם סיכונים מיותרים. איחור במסירת דירה מקבלן הוא אחד הסיכונים, אך יתכנו עוד מגוון בעיות בעת רכישת דירה מקבלן, כמו גם בעיות בעת רכישת דירה מיד שנייה – עו“ד לענייני נדל“ן מסייע לכם למנוע רבות מהבעיות. זאת באמצעות בדיקות מקדימות ובאמצעות מנגנוני ביטחון משפטיים.

עסקה של רכישת דירה היא משמעותית לא רק בגלל סכומי הכסף בהם מדובר, אלא בגלל היותה אלמנט מרכזי בחיים שלכם. ומכאן שכל איחור במסירת הדירה משבש לכם את החיים ועשוי לגרום לחיסרון כיס. לדוגמה, יתכן כי בינתיים אתם מתגוררים בשכירות וחוזה השכירות שלכם מסתיים. על פי התכניות שלכם הייתם אמורים לעבור לדירה החדשה, ועכשיו בגלל האיחור אתם תקועים. אין מדובר אך ורק באי נוחות, יש לכך השלכות כלכליות קשות – אתם עשויים למצוא את עצמכם במצבים בהם אתם משלמים גם משכנתה וגם דמי שכירות.

עורך דין לאיחור במסירה

מה אומר החוק

חוק המכר (דירות) מגדיר את מערכת היחסים בין הקבלן לבין רוכשי הדירות, וקובע את חובותיו של הקבלן. על פי החוק, כאשר ישנו איחור במסירת הדירה העולה על 30 יום – הרוכשים זכאים לפיצוי. במידה והאיחור אינו עולה על 30 יום, החוק אינו מעניק לכם זכות לפיצויים.

החוק עוסק גם בגובה הפיצוי וקובע כי יש להעניק פיצוי בגובה דמי השכירות עבור דירה בעלת מאפיינים דומים באותו האזור. פיצוי זה ניתן למשך 4 חודשים. החל מהחודש החמישי שיעור הפיצוי עולה פי 1.25 מגובה הפיצוי המוגדר בחוק. אם תמו עשרה חודשים, ועדיין לא נמסרה הדירה, שיעור הפיצוי עולה פי 1.5. את הפיצויים יש לשלם לרוכשים בסוף כל חודש.

נקודה חשובה מאוד – לא ניתן לשלול מכם את הזכות לפיצוי בשום חוזה מכר. מצד שני ניתן לקבוע מנגנון פיצוי מוסכם אחר, אך הוא חייב להיות גבוה מהפיצוי המוגדר בחוק.

תביעת קבלן על איחור במסירה

למרות כי החוק עומד לצידכם, עדיין ישנם קשיים ומאבקים שונים בעת תביעת קבלן על איחור במסירה. ישנם מקרים רבים בהם קבלנים עוברים על החוק ולא משלמים את הפיצוי הראוי. יתכן כי מדובר באיחור קטן, והם מאמינים כי רוכשי הדירות יספגו את ההפסד שנגרם להם וימנעו ממאבקים משפטיים. או שסתם מנסים לדחות את התשלום עד שבבית המשפט יכריח אותם.

עורך דין לאיחור במסירה יסייע לכם להגיש תביעת קבלן על איחור במסירה ולקבל את הפיצוי המגיע לכם. חוק המכר מגדיר את סכומי הפיצוי, אך אינו עוצר בעדכם להגיש תביעות נזיקין נוספות.

שימו לב כי גם הקבלן עשוי להציג טיעונים המצדיקים איחור במסירת הדירה, כמו למשל איחור הנובע ממעשה או מחדל של הקונה. הדוגמה השכיחה היא איחור בתשלום. זוהי יכולה להיות סיבה לאיחור במסירה, ובדרך כלל סעיפי החוזה מזכירים זאת במפורש. נימוק אחר יכול להיות שינויים שתבקשו בדירה, גם במקרים אלו הקבלנים מכניסים סעיפים בחוזה המאפשרים להם לדחות את מסירת הדירה. במקרים אלו, כדאי להתייעץ עם עורך דין מקרקעין בעת חתימת החוזה – אתם לא רוצים להגיע למצב ששינוי מינורי בדירה יהיה התירוץ לחודשים של איחור.

עורך דין לאיחור במסירה

עורך דין לאיחור במסירה הוא בעצם עורך דין דיני מקרקעין. חשוב לפנות אליו כבר במעמד רכישת הדירה, ולא לחתום על שום חוזה לרכישת דירה מבלי שעורך דין מטעמכם בדק את החוזה.

במידה והדירה לא נמסרה לידיכם במועד שבו נקבע בחוזה, עליכם לפנות אל עורך דין לאיחור במסירה. יש להגיש תביעת קבלן על איחור במסירה. בעת תביעה על איחור במסירת דירה מקבלן, עליכם להציג לבית המשפט את החוזה וכל המסמכים המוכיחים את טענותיכם ואת הדרישה לפיצוי. על הקבלן מוטל נטל ההוכחה, כלומר עליו להוכיח כי אינו צריך לפצות את הרוכשים על האיחור. הקבלן עשוי להשתמש בטענות שונות, ולכן חשוב שכל ההתקשרות שלכם מול הקבלן תהיה מתועדת, ולכל אורך הדרך עליכם להיוועץ בעורך דין.

תביעה על איחור במסירת דירה מקבלן

עורך דין ליאור מזרחי

עו“ד מקרקעין ליאור מזרחי, בעל תואר ראשון במשפטים בהצטיינות, וניסיון מעשי רב במשפט אזרחי וסוגיות נדל“ן ומקרקעין עומד לרשותכם בכל סוגיה משפטית הקשורה להתנהלות מול הקבלן. אנו מטפלים בתביעות איחור במסירת הדירה, ליקויי בנייה בדירה מקבלן, הפרות חוזה ועוד.

ליצירת קשר באמצעות לינקדאין

עורך דין מומלץ לאיחור במסירה

איחור במסירה

במאמר זה נסקור את ההיבטים המשפטיים של איחור במסירה, כלומר איחור במסירת דירה אשר נרכשה מקבלן. מצב לא נעים, בגינו מותר לכם לתבוע פיצוי. כל

קרא עוד »
איחור במסירה דירה מקבלן

איחור במסירה דירה מקבלן

איחור במסירה דירה מקבלן יכול לגרום לאי נעימות ונזק כלכלי של ממש לרוכשי הדירות. דמיינו זוג אשר מתגורר בשכירות בגבעתיים, ומתכנן לעבור בחודש אוגוסט לדירה

קרא עוד »
איחור במסירת דירה מקבלן

איחור במסירת דירה חדשה

פיצוי בגין איחור במסירת דירה חדשה מקבלן מגיעה במקום בו הקבלן מאחר במסירת הדירה בגלל גורמים עליהם נתייחס במאמר זה. קניתם דירה מקבלן אבל גיליתם

קרא עוד »
המלצות

צור קשר

לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין ו/או של כל בעל מקצוע אחר אשר אמון על מתן ייעוץ וליווי של עסקאות אלו.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן