רכישת דירה יד 2

רכישת דירה יד 2

נבדוק את מחירי הדירות באזור (האם מחירי הדירות בעלייה או בירידה) ואת מצוקת החניה. נבדוק האם האזור נחשב ככזה שרמת הביקוש בו גבוהה ואת האוכלוסייה באזור. קירבה להורים (בייבי סיטר זה דבר חשוב) ביחס לקירבה למקום העבודה. נבדוק אזורי תעשייה קרובים והאם ישנם מטרדים סביבתיים כמו מפעלים או שדה תעופה או כביש סואן אשר ייפגעו או יימנעו שימוש סביר הדירה (רעש, זיהום אוויר, קרינה מאנטנות אותם ניתן לבדוק מאתר המשרד לאיכות הסביבה). נבדוק את בתי הספר, גני הילדים, גני משחקים, פארקים, מרכזים קהילתיים, מועדוני כושר (קאנטרי) וקירבה לקופות חולים. נבדוק קירבה לתחבורה ציבורית. ונברר עם אנשים הגרים בסביבת הדירה האם קיימים מטרדים או גורמים אשר יש בהם כדי להשפיע על ההנאה ממגורים כמו עומסי תנועה ורעשים לא צפויים.

ישנם כמה בעלי מקצוע שמשרדנו מאוד ממליצים לקחת לפני רכישה דירה, מהסיבה שהדבר יחסוך לרוכשי הדירה עשרות ואף מאות אלפי שקלים.

שמאי מקרקעין ידע לעשות את כל הבדיקות התכנוניות של הדירה לרבות בדיקה האם ישנם חריגות בנייה וכמובן את שווי הנכס.

יועץ משכנתא טוב עם ניסיון מוכח ידע להתאים עבורכם את תמהיל המשכנתא הטוב ביותר ובכך לחסוך לכם עשרות ואף מאות אלפי שקלים (תלוי בגובה המשכנתא).

איש בדק ידע לעשות את כל הבדיקות לצורך זיהוי ליקויי בניה ובכלל מה מצב הנכס על כלל מערכותיו.

ישנם שני סוגי ליקויים שקיימת לגביהם הבחנה בחוק. ליקויי מהותי וליקוי סביר. כשיש ליקוי מהותי על הקבלן לתקן ליקוי זה באופן מידי ללא דחייה ולפני מסירת המפתח. ליקוי מהותי יכול להיות כשהדירה לא מחוברת למים או לחשמל, כמערכת הביוב אינה תקינה, כשהברזים בדירה לא מחוברים וכו'. ליקוי סביר הינו ליקוי שאותו יש לתקן תוך זמן סביר וכזה המאפשר מגורים בדירה, לדוג': שריטות בקיר, דלת פנים שאינה נסגרת כראוי, חלון עם שריטה, מרצפת סדוקה וכו'. הבעיה היא בהגדרה של מהו ליקוי מהותי? מהו ליקוי סביר? תוך כמה זמן הליקוי אמור להיות מתוקן? לכן חשוב להיוועץ בעורך דין שמכיר את תחום ליקויי הבנייה היטב ויוכל לתת לכם מענה מקצועי ומלא.

כפי שכתבנו במדריך המלא לרכישת דירה, המלצתנו היא שלא לחתום על זיכרון דברים בשום מצב. כפי שהסברנו, זיכרון דברים הינו מסמך מחייב ודינו כחוזה לרכישת דירה לכל דבר ועניין. לכן, גם אם אתם מרגישים שזאת דירת החלומות שלכם, אל תחתמו על זיכרון הדברים לפני שקיבלתם ייעוץ משפטי על ידי עורך דין לקניית דירה יד שנייה.

לפני קניית דירה יד 2 חשוב לבדוק את מצבה הרישומי של הדירה ואת זהות "המוכר" על ידי הפקת נסח טאבו. כלומר, נבדוק את מצב זכויות המוכר בדירה. נבדוק אם המוכר הוא אכן בעל הדירה או חוכר הדירה, וזכויותיו בדירה נקיות משעבוד, חוב, עיקולים, צווי מניעה, הערה או כל דבר שיכול למנוע את מכירת הדירה.

ליווי רוכשי דירה יד 2 בשוק החופשי נוגעת בין היתר לבדיקת ההסכם וכל הקשור לפן המשפטי של העסקה לרבות בדיקת הפן התכנוני וההנדסי על ידי שמאי מקרקעין.

בדיקה פיזית על ידי איש בדק מומלץ תגלה לכם מה מסתתר מאחורי הקיר הלבן והנקי שבדיוק סיימו לעשות בו תיקון קוסמטי. לעיתים מתגלים סדקים בקיר המעידים שיש שקיעה או אי יציבות מבנית. בדיקת אינסטלציה מקיפה תגלה לכם אם יש נזילות או רטיבויות מהצנרת הביתית דבר שעלול להוות מטרד רציני לשכן שמתחת וכמובן שגם לכם.

מרגע מסירת הדירה לרוכש, מתחילה תקופת הבדק הנמשכת בין שנה לשבע שנים (תלוי בליקוי) ובה הקבלן אחראי לתקן כל ליקוי שהתגלה בדירה אלא אם כן הליקוי נגרם על ידי רוכש הדירה.

ליקוי במוצרי מסגרות ונגרות, לרבות אלומיניום ופלסטיק – שנתיים.

ליקוי בריצוף וחיפוי פנים לרבות שקיעות ושחיקה – שנתיים.

כשל בתפקוד ובעמידות של מכונות ודוודים – 3 שנים.

שקיעת מרצפות בשטח המשותף, בחניות, במדרכות ובשבילים – 3 שנים.

כשל בתפקוד ובעמידות של מרכיבי מערכות הבידוד התרמי – 3 שנים.

כשל, לרבות נזילות, במערכות צנרת, לרבות מים, מערכת הסקה ומרזבים, דלוחין וביוב – 4 שנים.

כשל באיטום המבנה, בקירות, בתקרות ובגגות, לרבות גגות קלים עם סיכוך – 4 שנים.

סדקים בקירות ובתקרות – 5 שנים.

התנתקות, התקלפות או התפוררות של חיפויי חוץ – 7 שנים.

כל אי-התאמה אחרת שאינה אי-התאמה יסודית – שנה אחת.

עורך דין המייצג קונים או גם מוכרי דירה מחויב לעשות זאת עבורם על הצד הטוב, היעיל והמקצועי ביותר שניתן. ניסוח החוזה חייב להיות מותאם אישית עבור הקונים או המוכרים ותפור למידותיהם החל משלב המבוא להסכם, הצהרות הצדדים, מועדי ותנאי התשלום, בטחונות, מיסים ועוד. עורך דין לרכישת דירה יד 2 יגן על האינטרסים שלכם בלבד.

תמ"א 38

נושאים מהי התחדשות עירונית? התחדשות עירונית היא שם כולל לפרויקט תמ"א 38 ופרויקט פינוי בינוי ועל כל אחד מהם כתבנו מאמר מקיף. פרויקטים של התחדשות

קרא עוד »
פירוק שיתוף במקרקעין

פירוק שיתוף במקרקעין

נושאים האם ניתן לתבוע פירוק שיתוף בין בני זוג? (סעיף 40א' (א) לחוק) כאשר מדובר על מקרקעין של בני הזוג, לדוג' דירת מגורים, המצויים בהליכה

קרא עוד »

ליקויי בניה

נושאים האם לפני רכישת דירה חדשה מקבלן יש צורך להזמין חברת בדק בית למרות שהדירה חדשה? חד משמעית כן. משרדנו ממליץ להזמין בדק בית גם

קרא עוד »

איחור במסירת דירה

נושאים איחור במסירת דירה מקבלן איזה חוק מסדיר את נושא האיחור במסירה? סעיף 5(א) לחוק המכר (דירות) התשל"ג-1973, מסדיר את מערכת היחסים בין הקבלן לבין

קרא עוד »

מכירת דירת ירושה

נושאים מה קורה במצב שאין הסכמה בין היורשים למכירת הדירה? ככל ויש הסכמה למכירת הדירה בין כל היורשים ההליך יהיה מהיר מאוד. ככל ויהיה סכסוך

קרא עוד »

פינוי בינוי

נושאים מהו התנאי לפינוי בינוי בפרויקטים של פינוי בינוי מתייחסים למתחם שלם בו חייבות להיות לפחות 24 יחידות דיור בנויות. במסגרת פרויקט הריסה ובנייה של תמ"א

קרא עוד »
המלצות

צור קשר

לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין ו/או של כל בעל מקצוע אחר אשר אמון על מתן ייעוץ וליווי של עסקאות אלו.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן