עורך דין רכישת דירה

כבר מהרגע הראשון חשוב לנו להגיד כי לא ניגשים לרכישת דירה לבד, אלא אך ורק בעזרתו של עורך דין רכישת דירה. עורך דין מתחום המקרקעין מעניק לכם את הסיוע המשפטי הנדרש. ואתם זקוקים לסיוע משפטי, גם כאשר מדובר במקרה של עורך דין קניית דירה מקבלן וגם רכישת דירה מיד שנייה.

רכישת דירה בישראל מלווה בחוזה משפטי (הסכם מכר דירה) המגדיר את תנאי העסקה. יש בהסכם זה סעיפים חשובים מאוד, אשר יכולות להיות להם משמעויות משפטיות וכלכליות. אין להקל ראש בהסכם זה, בעיקר בכלל הסכומים הגבוהים שעומדים על הפרק. ישנם סיכונים רבים בקיום עסקה שכזו, ולכן חשוב שעורך דין מומחה לדיני מקרקעין יעניק לכם את מעטפת השירותים המשפטית. תחשבו על זה כעל גלימת הביטחון שלכם – עורך הדין יבצע את כל מה שצריך וזה כולל: בדיקות נאותות משפטיות ובדיקות מקדימות לפני ביצוע העסקה, עריכת הסכם השומר על האינטרסים שלכם וגם טיפול בהליכים הבירוקרטיים הקשורים לביצוע העסקה והעברת הבעלות על הנכס.

עורך דין קניית דירה מקבלן

עורך דין רכישת דירה

אתם, בתור הלקוח המחפש אחר דירה עבור משפחתו, עשויים למצוא את עצמכם מול נציגיהם של קבלנים (כאשר רוכשים דירה חדשה), וגם מול אנשים פרטיים המציעים דירות בשוק יד 2. בכל אחד מהמקרים, המוכרים עשויים להציע לכם לחתום על הסכם מכר שנערך על ידי עורך הדין שלהם.

זה אמנם נשמע טוב שיש להם עורך דין שדאג להכין חוזה, אך עצרו! חוזה זה משקף בעיקר את האינטרסים של המוכר. אתם חייבים עורך דין נדל“ן מטעמכם, רק הוא ידאג להכניס את האיזונים ומנגנוני הביטחון השומרים על האינטרסים שלכם בעסקה. אתם אולי לא מבינים את כל הדקויות המשפטיות, אך אתם לא רוצים לקבל החלטה שעוד כמה חודשים או כמה שנים תצטערו עליה.

ועוד לפני חתימה על חוזה לרכישת דירה, המוכרים עשויים להציע לכם לחתום על זיכרון דברים .המונח זיכרון דברים נשמע מאוד תמים, ולצערנו אנשים רבים מקלים ראש במשמעויותיו המשפטיות. ההמלצה של עורכי דין מקרקעין היא לא לחתום על שום זיכרון דברים. אם יש איזו שהיא סיבה הגורמת לכם לחשוש כי אי חתימה על זיכרון דברים תגרום לכם להפסיד הזדמנות, הרימו קודם כל טלפון לעורך דין מטעמכם והוא ינחה אתכם כיצד לפעול.

בשורה התחתונה, מה שאנו אומרים לכם זה שעליכם לפעול בהיגיון. רכישת דירה היא אינה רכישה של מוצר מתכלה במכולת. זוהי עסקה שחסכתם עבורה במשך שנים, וגם נעזרתם בהלוואה משמעותית מהבנק. טעויות שתעשו כאן ישפיעו על המשך חייכם הכלכליים. יתכן כי חלמתם הרבה זמן על רכישת דירה, ואתם להוטים להגשים את החלום. אך לצערנו בחיים לא הכל מושלם, ויש דברים רבים שיכולים להפוך את החיים שלכם לסיוט. עורך דין קניית דירה מקבלן (או מאדם פרטי) יסייע לכם להפחית סיכונים ולהתנהל בצורה נכונה.

עורך דין קניית דירה מקבלן

הסכם מכר דירה הוא הסכם ארוך ומפורט, והוא נוגע לתחומי חקיקה שונים. אפשר לעשות יום עיון שלם על הבעיות השונות שעלולות להתעורר ביום מן הימים ולעלות לכם ביוקר. ואפשר לדבר שעות על כל הדגשים החשובים של החוזה. לא נוכל לדבר על הכל, אך הרשו לנו לתת לכם דוגמה או שתיים לנקודות שעשויות להיות בעייתיות בעת רכישת דירה.

אחת הבעיות היא ליקויים בדירה, ויש לציין כי אלו עשויים להיות בדירות מיד שנייה, וגם בדירות חדשות מקבלן. יש שוני בין המצבים, מכיוון שהחוק מטיל על הקבלן תקופת אחריות. אך בכל אחד מהמקרים עליכם להיות זהירים. האם אתם יודעים מהן כל הזכויות שלכם כאשר ישנם ליקויים בדירה? כנראה שלא… ולכן אנו חוזרים ואומרים כי כל מקרה של רכישת דירה מחייב עורך דין רכישת דירה.

דוגמה נוספת יכולה להיות ענייני המיסוי. בישראלים ישנם מסים שונים המוטלים על מוכרים וקונים. אך גובה המס תלוי במשתנים רבים. למשל יש הבדל בין תשלום המס למי שרוכש את דירתו הראשונה, לבין מה שמחזיק במספר דירות. סכומי המס הם הוצאה גדולה מאוד, ויש להיות מודעים להם כבר בעת ביצוע העסקה. מהבחינה הזו, עו“ד מקרקעין הוא גם מומחה למיסוי מקרקעין. ביכולתו לסייע לכם לתכנן את המיסוי. יתכן כי באמצעות פעולות מסוימות תוכלו להפחית את נטל המס.

ואם תרצו עוד דוגמה, נוכל גם לתת את הדוגמאות של מעשי נוכלות. נראה שאין סוף ליצירתיות של הנוכלים ותרגילי העוקץ. תמיד ימצאו איזה תרגיל לנצל את תמימותם של אנשים. וזו עוד סיבה מדוע חשוב עורך דין לרכישת דירה. הוא יודע כיצד לבדוק כי הדברים מתנהלים בצורה כשרה.

עורך דין רכישת דירה

עורך דין מקרקעין ליאור מזרחי

מחפשים עורך דין קניית דירה מקבלן? הגעתם אל המקום הנכון. עורך הדין ליאור מזרחי מביא איתו ניסיון רב בתחום המקרקעין. אם ברצונכם לרכוש דירה, אנו נבצע עבורכם את כל הבדיקות הנכונות. אנו נבדוק את הרישום בטאבו או החברה המשכנת, וגם נבדוק אם ישנם חובות, שעבודים, בעלי זכויות נוספים ועוד. אנו נעשה הכל על מנת להסיר את כל הסיכונים והמכשולים בעסקה.

בשורה התחתונה, אין תחליף לניסיון המקצועי של עורך הדין. גם אם יש לכם חברים שזה עתה רכשו דירה, הם אולי יכולים לספק לכם כמה עצות טובות. אך כל מקרה הוא שונה, ודורש בדיקה משפטית וליווי אישי.

אתם מוזמנים לפנות למשרדינו, אנו מביאים איתנו ניסיון רב בתחום המשפט האזרחי והמסחרי. השירותים המשפטיים שלנו כוללים תחומי נדל“ן ומקרקעין, צוואות וירושות, הסכם יחסי ממון, ייצוג דיירים בהתחדשות עירונית, החלפת חברת ניהול ועוד.

שמרו על קשר גם באמצעות הפייסבוק 

 

איך לבחור חברת ניהול

החלפת חברת ניהול

החלפת חברת ניהול בבניין / בית משותף המורכב ממספר רב של בעלי דירות אינו דבר קל לתפעול והדבר דורש סבלנות רבה הן מחברי הוועד שפועלים

קרא עוד »
המלצות

צור קשר

לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין ו/או של כל בעל מקצוע אחר אשר אמון על מתן ייעוץ וליווי של עסקאות אלו.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן