עו"ד דיירים בבת ים

עו“ד דיירים בבת ים מעניק סיוע ויעוץ משפטי לדיירים, כמו גם ועדי בתים, בסוגיות שונות הקשורות לחיים בבית המשותף. החיים בבניינים משותפים עלולים לזמן לכם סוגיות שונות הקשורות לתחזוקה, חוקים עירוניים, עבודה מול קבלנים ועוד. ותחת המטרייה הזו נכנסות גם כל הסוגיות הקשורות לפרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית, כדוגמת פינוי בינוי או תמ“א 38. עו“ד דיירים מומלץ בבת ים הוא זה היודע ללוות את הדיירים, ואת ועדי בבתים, בכל הסבך הבירוקרטי, ולהעניק להם ייצוג משפטי השומר על האינטרסים שלהם.

במדינת ישראל ישנן תכניות של התחדשות עירונית. התכניות הללו נועדו לשרת מטרות שונות והן מיטיבות גם בעלי הדירות וגם עם טובת הכלל. בעלי הדירות יכולים לשדרג את דירתם, הבניין ואפילו כל סביבת המגורים בחלק מהפרויקטים. זה כולל גם חיזוק המבנה לצורך עמידות בפני רעידות אדמה, בניית ממ“דים וחידוש תשתיות. וכמובן הדבר מעלה את ערך הנכס. ובאמצעות פעולות אלו, גם הרשויות המקומיות מצליחות לחדש תשתיות ולשפר את פני העיר.

ישנם מסלולים שונים של התחדשות עירונית. פינוי בינוי הוא אחד המסלולים, והוא מתאים בדרך כלל לשכונות ומתחמים. במסלול זה הורסים את הקיים ובונים חדש. ויש גם את תמ“א 38, הפועלת בשני מסלולים. האחד הוא שדרוג וחיזוק המבנה הקיים, והשני הוא הריסה ובנייה מחדש. השוני בין ההליכים מתבטא גם בתהליכים הפרוצדורליים והדרישות השונות. בכל אחד מהמסלולים, תמיד חשוב להתנהל בעזרת עו“ד דיירים בבת ים.

עוד דיירים מומלץ בבת ים

עו"ד דיירים בבת ים

להלן תיאור קצר של תהליך התחדשות עירונית. שימו לב כי כל בניין עשוי להיתקל באתגרים שונים, וכמובן ישנו הבדל בין תמ“א 38 לבין פינוי בינוי. לכן אין לראות בדברים תחליף לייעוץ אישי באמצעות עורך דין התחדשות עירונית.

התאגדות הדיירים – הצעד הראשון הוא גיוס כל הדיירים לתכנית. עורך דין לייצוג דיירים יסייע לארגן את כל הדיירים יחדיו, לגבש נציגות מטעם הדיירים ולהתחיל לגלגל קדימה את התהליך. חשוב מאוד לעשות זאת באמצעות עו“ד מקרקעין בעל ניסיון בתחום ההתחדשות העירונית והכרות עם חקיקה, ועדות בנייה, רשויות מקומיות ויזמים. כאשר עורך הדין מביא איתו ניסיון בפרויקטים מסוג אלו, ניתן לקדם פרויקט עם תמורה טובה יותר לדיירים, ומנגנוני ביטחון המפחיתים סיכונים.

איתור יזמים – על מנת לקדם את הפרויקט יש צורך לקבל הצעות מיזמים. כבר בשלב זה צריך להיות זהירים מכיוון שהקבלנים עשויים לנסות להחתים את הדיירים על כל מיני הסכמים הכובלים אותם אל הקבלן. מי שאין לו ניסיון בתחום צפוי להשוות בין הצעות הקבלנים, אך לא לתת את תשומת הלב ליכולת שלהם לבצע את הפרויקט. על הנייר ניתן להבטיח הרבה דברים, אך חשוב שעורך דין באמת יחקור את הרקע ויבדוק כי ההתנהלות היא מול קבלנים בעלי יכולות בתחום. בחירה לא נכונה של הקבלן יכולה להפיל את הפרויקט!

חוזה מול הקבלן – לאחר שנבחנו הצעות שונות, בסופו של דבר יש לחתום על חוזה משפטי מול הקבלן. ואם היה לכם ספק לגבי נחיצותו של עו"ד דיירים מומלץ בבת ים, אנו מניחים שעכשיו כבר ברור לכם כי לא ניתן לחתום על חוזה משמעותי שכזה ללא עורך דין מטעמכם. זהו אינו חוזה פשוט, ויש צורך בעורך דין כבר לצורך ניהול המשא ומתן על תנאי החוזה. ישנם היבטים שונים לחוזה, ועורך הדין מטפל בכל, תוך כדי דגש גדול על הביטחונות והערבויות.

תכנון, רישוי וכל הבירוקרטיה – לא פשוט להוציא אל הפועל פרויקט פינוי בינוי, יש צורך בתכנון ובירוקרטיה רבה לצורך קבלת הרישוי. חלק מזה באחריות היזמים, אך גם אתם צד בעניין. עורך דין פינוי בינוי יסייע לכם לעבור את המכשול הבירוקרטי בצורה המהירה ביותר.

תהליך הבנייה – הבנייה עצמה היא כבר השלב המתקדם, אך לכל אורך הדרך יש צורך בעורך דין אשר מפקח ומוודא כי הקבלן עומד בכל מה שסוכם. יש כאן סוגיות הקשורות לדיור חליפי עבור הדיירים, עמידה בלוחות זמנים ובעיות שונות העלולות להתעורר לאורך הדרך.

ולבסוף מגיע היום המיוחל שבו אתם מקבלים את הדירות. אך שימו לב כי עדיין יש להיות זהירים. חשוב לבצע בדק בית באמצעות מהנדסים על מנת לגלות ליקויי בנייה ולוודא כי הקבלן יתקן את כל מה שהחוק מחייב אותו לתקן.

עוד דיירים בבת ים

עו"ד דיירים מומלץ בבת ים

כבר בשלבים הראשונים, עוד לפני שיוצאים לדרך, חשוב למצוא עו“ד דיירים בבת ים. כאשר בניינים משותפים ניגשים לפרויקט התחדשות עירונית, קיימים פערי ידע רבים. ואלו באופן טבעי יוצרים חששות. והחששות בהחלט מוצדקים! כדאי לפנות אל עורך דין מקרקעין כבר בשלבים הראשונים, על מנת לפזר את כל החששות.

במהלך ההתארגנות של הדיירים עלולים להיות מקרים של דיירים סרבנים. כמובן שישנן דרכים להתמודד איתם (וגם במקרה זה תצטרכו עורך דין התחדשות עירונית), אך ניתן גם למנוע מראש התנגדויות רבות. כאשר עורך דין מסביר על כל ההליך וזורע ביטחון, ההתנגדות של דיירים פוחתת.

משרד עורכי דין ליאור מזרחי מלווה אתכם בכל מה שקשור להתחדשות עירונית וסוגיות נדל“ן. אנו מעניקים ייצוג דיירים בפרויקט התחדשות עירונית, וליווי אישי לכל אורך הדרך.

עקבו אחר פרסומים מעניינים גם בפייסבוק.

 

עורך דין דיירים מומלץ בבת ים

עורך דין דיירים בבת ים

עורך דין דיירים בבת ים הוא הראשון לפנות אליו כאשר דיירי הבניין חושבים להתארגן ולפתוח בהליכי התחדשות עירונית. פרויקט פינוי בינוי או תמ“א 38 הוא

קרא עוד »
עוד דיירים לפרויקט פינוי בינוי

עו"ד דיירים פינוי בינוי

עו“ד דיירים פינוי בינוי הוא החוליה המקשרת בין הדיירים לבין הקבלנים וכל הגורמים הנוגעים לפרויקט. עו"ד דיירים לפרויקט פינוי בינוי מבטיח כי הפרויקט יתנהל בצורה

קרא עוד »
המלצות

צור קשר

לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין ו/או של כל בעל מקצוע אחר אשר אמון על מתן ייעוץ וליווי של עסקאות אלו.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן