כמה עולה לעשות צוואה אצל עורך דין

השאלה כמה עולה לעשות צוואה אצל עורך דין נשמעת בכל פעם שמדברים על הנושא של צוואות וירושות. ואם זה בשיחת סלון, תמיד יהיה זה שיטען כי אין צורך לשלם עבור עריכת צוואה על ידי עורך דין צוואות, כאשר ניתן לעשות זאת לבד. במאמר זה נדסר על כמה עולה לעשות צוואה אצל עו“ד, אך גם נבחן את הטענה האם אפשר להסתדר ללא עורך דין.

מהי צוואה

צוואה היא מסמך שאדם מכין בטרם פטירתו, ובו הוא מצווה כיצד יחולק עיזבונו לאחר מותו. אלו יכולים להיות נכסים שבבעלותו, וזכויות שונות שצבר במהלך חייו. וכן, גם חובות יכולים לעבור בירושה. לכל דבר ישנן משמעויות משפטיות, ולכן זהו מסמך משפטי המוגדר בחוק הירושה, וישנם כללים כיצד לערוך אותו.

 

אך אולי לפני הכל צריך לשאול למה אדם נזקק לצוואה? הרי לאחר מותו בכל מקרה רכושו יעבור ליורשיו. אז נכון, אדם לא חייב שתהיה לו צוואה. ואם אדם נפטר, ולא הותיר אחריו ירושה, יתבצע הליך של ירושה על פי דין. כלומר נכסים יחולקו לפי סדר העדיפויות ואופן החלוקה המופיעים בחוק. אך ירושה על פי דין אינה מבטיחה חלוקת נכסים התואמת לרצונותיו של הנפטר. ניתן למצוא אינספור דוגמאות למקרים בהם לאנשים יש סיבות לאופן חלוקה שונה. והדרך היחידה לבצע חלוקה שונה מזו המופיעה בחוק היא על ידי עריכת צוואה.

החוק הישראלי (חוק הירושה תשכ“ה 1965) מכיר ב 4 סוגי צוואות אפשרויות: צוואה בכתב יד, צוואה בעדים, וצוואה בפני רשות. והאפשרות הרביעית היא צוואה בעל פה, שהיא מקרה יוצא דופן. צוואה בעל פה נועדה למקרים מסוימים בהם אדם נמצא מול המוות (או רואה את עצמו כנמצא מול המוות), ואין באפשרותו לעשות יותר מאשר להגיד לשני אנשים שלידו מהי צוואתו. סיטואציות שכאלו יכולות להתרחש במקרים טראגיים, כמו למשל פצוע קשה בתאונת דרכים החושש כי הוא הולך למות.

עריכת צוואה על ידי עורך דיןוכל זה מביא אותנו לשאלה האם עריכת צוואה על ידי עורך דין היא הכרחית, או שזו הוצאה מיותרת?

עריכת צוואה על ידי עורך דין

מבחינה חוקית אנחנו יכולים להגיד באופן חד וחלק כי אף אחד לא מכריח אתכם לעשות זאת באמצעות עורך דין. החוק מאפשר לכל אחד לקחת דף ולרשום בכתב ידו את צוואתו. לצוואה שכזו יהיה תוקף חוקי.

אך האם זוהי ההחלטה הנבונה? גם כאן כל עורך דין צוואות וירושות יסכים כי זוהי החלטה שגויה ומסוכנת. נושא הצוואות והירושות הוא תמיד נושא טעון. סכסוכי ירושה, כולל סכסוכי ירושה בין אחים, מתרחשים חדשות לבקרים. וכאשר ישנם סכסוכים, כל צד יפעל בעזרת עורכי דינו על מנת לתקוף את הצוואה (במידה וזה האינטרס שלו). הבעיות והטענות יכולות לגעת בנושאים כמו:

ניסוח לא ברור – אדם מן היישוב אינו בקיא בשפה המשפטית, וסביר להניח שיכתוב את הצוואה בשפה פשוטה ויומיות. וכאשר הוא רושם את צוואתו הוא יודע בדיוק מה כוונתו, אך אינו מודע לכך שהניסוחים משתמעים לשני פנים. וניסוח המשתמע לשני פנים בקלות יכול להביא להגשת התנגדות לצוואה.

ספקות לגבי אותנטיות הצוואה – אם אדם רשם צוואה בכתב ידו, ושמר אותה לעצמו עד שנמצאה לאחר מותו, תמיד יתכנו טענות שונות כנגד הצוואה. למשל יורש עשוי לנסות לטעון כי הצוואה מזויפת, או לנסות לזייף צוואה עם תאריך עדכני יותר. הליך מסודר עם עורך דין לענייני צוואות מחזק את מהימנות הצוואה ומסייע למנוע מצבים שכאלו.

כמה עולה לעשות צוואה אצל עורך דין

כמה עולה לעשות צוואה אצל עורך דין

ועכשיו לשאלה כמה עולה לעשות צוואה אצל עו“ד?

צוואה היא אינה מסמך אחיד וזהה בכל המקרים, אילו זה היה כך היה קיים טופס למילוי. צוואה היא מסמך אשר דורש התאמה אישית – התאמה לרצונותיו של המצווה וגם התאמה לעיזבון שיש לו. לא כל אדם חי באותה רמה כלכלית או אותו מצב משפחתי. אדם אחד יכול להחזיק בדירה אחת, עם ילדים מבנות זוג שונות. ואילו אדם אחר יכול היות עם ילדים מבת זוג אחת, ודירות בארץ ובחו“ל.

כך שבשורה התחתונה כל צוואה דורשת השקעה אחרת, והדבר יבוא לידי ביטוי גם בשכר הטרחה של עורך הדין. וכמובן שעורכי דין שונים עשויים לגבות מחיר שונה. עורך דין בעל שם מוכר, עשוי לגבות סכומים גבוהים מהממוצע.

כמה עולה לעשות צוואה אצל עו“ד

כמה עולה לעשות צוואה אצל עו“ד

כפי שאמרנו התעריפים יכולים להשתנות בין מקרה למקרה. אם נדבר על מחיר ממוצע, בדרך כלל 2000-3000 שקל, ומעט יותר כאשר מדובר בעריכת צוואה הדדית. כמובן שהדרך הטובה ביותר לדעת כמה עולה לעשות צוואה אצל עורך דין, ולקבל תשובה הרלוונטית למקרה שלכם, היא פשוט להתקשר למשרד עורכי דין צוואות וירושות.

מלבד ענייני צוואות וירושות, משרדינו מתעסק במגוון סוגיות הכוללות משפט מסחרי, נדל"ן ומקרקעין, ביטוח לאומי ועוד.

עורך דין לנדל"ן ומקרקעין ליאור מזרחי – עקבו אחרינו גם בפייסבוק

 

כמה עולה לעשות צוואה אצל עורך דין |כמה עולה לעשות צוואה אצל עו“ד עריכת צוואה על ידי עורך דין

משרד עורכי דין נדלן

משרד עורכי דין נדל“ן

משרד עורכי דין נדל“ן, או משרד עורכי דין מקרקעין, הוא הכתובת לפנות אליה בכל סוגיה הקשורה לתחומי המקרקעין. בין אם אתם משפחה צעירה המעוניינת לרכוש

קרא עוד »
עורך דין נדל“ן

עורך דין נדל“ן

על מה אתם חושבים כאשר אתם שומעים את המושג עורך דין נדל“ן? אצל חלקנו זה מתקשר להסכמי שכירות של דירות ונכסים, אחרים אולי חושבים על

קרא עוד »
עורך דין להסכם הלוואה

עורך דין להסכם הלוואה

עורך דין להסכם הלוואה מסייע לאנשים לערוך הסכם הלוואה המעניק להם ביטחון, וזהו כמובן אינטרס של שני הצדדים. ברוב המקרים אנשים פונים לבנקים וגופי אשראי

קרא עוד »
הסכם הלוואה במשפחה

הסכם הלוואה במשפחה

הסכם הלוואה במשפחה יכול להיות הסכם הלוואה בין הורים לילדים, הסכם בין אחים או חברי משפחה אחרים. אך ישנם כמה דברים המייחדים הסכם הלוואה בין

קרא עוד »
עוד מומחה להסכם הלוואה

עו"ד מומחה להסכם הלוואה

עו“ד מומחה להסכם הלוואה יכול לסייע לכך אדם פרטי או עסק המעוניין להעניק הלוואה בצורה בטוחה, או זקוק להלוואה. עורך דין מומחה להסכם הלוואה יודע

קרא עוד »
המלצות

צור קשר

לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין ו/או של כל בעל מקצוע אחר אשר אמון על מתן ייעוץ וליווי של עסקאות אלו.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן